Kurs pierwszej Pomocy Harcerskiej Szkoły Ratownictwa – Moduł I i II

fot. Arkadiusz Wydro
UDOSTĘPNIJ
/
452 0

REGULAMIN

Organizator:

Chorągiew Mazowiecka ZHP Hufiec Ostrołęka.

Termin:

Kurs będzie odbywał się w następujących terminach:

  • 16 – 18 luty (Moduł I)
  • 23-25 luty 2024 r. (Moduł II)

Kurs Pierwszej Pomocy HSR – Moduł I – szkolenie z pierwszej pomocy, po którym każdy uczestnik będzie potrafił:

  • wezwać odpowiednie służby (pogotowie, straż pożarną, policję),
  • zabezpieczyć miejsce zdarzenia,
  • zadbać o własne bezpieczeństwo,
  • zatamować krwotoki,
  • zadbać o osobę nieprzytomną,
  • przeprowadzić resuscytację krążeniowo-oddechową (RKO)

Cele:

  • Wykształcenie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
  • Wykształcenie idei niesienia bezinteresownej pomocy, odpowiedzialności za innych i siebie.
  • Zaproponowanie pola służby, jakim może być gotowość do udzielania pierwszej pomocy

Moduł I realizuje wymaganie niezbędne do zamknięcia próby na pierwszy stopień instruktorski przewodnika/przewodniczki.

Kurs Pierwszej Pomocy HSR – Moduł II – szkolenie z pierwszej pomocy, w którym mogą wziąć osoby po ukończeniu Modułu I (w okresie 2 lat od ukończenia).

Forma kierowana jest przede wszystkim do osób i środowisk, które wiążą swoją przyszłość ze specjalnością ratowniczą.

Program kursu rozszerzony jest względem Modułu I o dodatkowe zagadnienia:

  • ciężkie obrażenia i urazy,
  • wypadek drogowy,
  • RKO z użyciem pocket-mask,
  • RKO dzieci i niemowląt.

Kurs zakończony jest egzaminem teoretycznym i praktycznym. Zdanie egzaminów uprawnia do noszenia odznaki “Ratownik ZHP”.

Kadra pomocnicza i instruktorzy potencjalni:

Na kurs mogą zgłaszać się osoby do kadry pomocniczej, które posiadają odznakę „Ratownik ZHP”. Kadrę pomocniczą obowiązują na kursie te same zasady, wyposażenie i świadczenia jak uczestnika kursu.

Wpisowe:

Koszt uczestnictwa w każdym z modułów wynosi 110 zł. (Łącznie koszt całości kursu MI i MII to 220 zł).

Koszt kursu dla kadry pomocniczej to 30 zł. (2 weekendy).

Wpłaty należy na konto bankowe Hufca ZHP Ostrołęka: 55 2490 0005 0000 4500 2152 0681 tytułem „DSZ Kurs PP HSR Moduł I, II, kadra pomocnicza ” do dnia 2 lutego 2024 roku. W przypadku rezygnacji z kursu, wpisowe nie będzie zwracane

Wymagania:

  • Ukończone 15 lat w roku kalendarzowym, którym odbywa się kurs;
  • Członkostwo w ZHP (po złożeniu Przyrzeczenia Harcerskiego);
  • Opłacone składki członkowskie;

Zgłoszenia:

Link do zgłoszeń (Moduł I i II): https://forms.office.com/e/Pj7h7wnQfx

Link do zgłoszeń dla kadry pomocniczej: https://forms.office.com/e/LB2BZw047T

O przyjęciu na kurs uczestnik zostanie poinformowany wiadomością e-mail. 

Niepełnoletni uczestnik musi dołączyć do zgłoszenia zgodę rodziców/prawnych opiekunów na uczestnictwo w kursie. Skan na adres e-mail po przyjęciu na kurs.

(Organizator posiada 24 miejsca na kursie. Po zgłoszeniu się maksymalnej liczby uczestników Organizator zastrzega sobie prawo do zakończenia rekrutacji przed wyznaczonym terminem). Pierwszeństwo mają członkowie Hufca ZHP w Ostrołęce.

Miejsce i start:

Uczestnik po dostarczeniu zgłoszenia otrzyma informację o lokalizacji szkolenia (Ostrołęka lub bliskie okolice) i dokładnej godzinie rozpoczęcia kursu. (Orientacyjnie początek w piątki pomiędzy 17.00 a 19.00, koniec w niedziele ok. 13.00).

Zapewniamy:

  • zakwaterowanie;
  • kadrę instruktorską;
  • materiały i sprzęt do ćwiczeń;
  • większość środków opatrunkowych niezbędnych do ćwiczeń;
  • herbatę, kawę, cukier, mleko, wrzątek;
  • w każdą sobotę obiad;

Należy zabrać ze sobą:

  • pełne umundurowanie harcerskie;
  • ciepłe ubranie, również na zmianę; mając na uwadze możliwość zniszczenia;
  • śpiwór, karimatę;
  • materiały piśmiennicze, nożyczki;
  • menażkę, sztućce, kubek;
  • prowiant na śniadania i kolację;
  • obuwie na zmianę;
  • latarkę;
  • przybory toaletowe;
  • małą torbę, plecak, worek, coś co będzie pełnić rolę apteczki;
  • 3 bandaże elastyczne i 3 bandaże dziane po min 10 cm i 3 gazy jałowe 1m2.

Postanowienia końcowe:

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu kursu lub odwołania kursu po wcześniejszym poinformowaniu uczestników.
  2. Uczestnik zobowiązuje się  do przestrzegania Prawa Harcerskiego.
  3. Uczestnik bez zgody kadry kursu nie może opuścić szkoły.
  4. Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystanie wizerunku w materiałach promocyjnych z wydarzenia.
  5. Uczestnik zobowiązuję się do pozostawienia po sobie porządku.
  6. Nie przestrzeganie w/w regulaminu może skutkować skreśleniem z listy uczestników, bez prawa do zwrotu wpisowego.
  7. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.

Pytania:

    bartlomiej.domian@zhp.net.pl ; 507-441-114 Bartłomiej Domian